Звісно, коли бабуся з сусіднього села продає власноруч вирощену городину на тротуарі, це ще можна зрозуміти, але коли на тротуарах, площах, перехрестях торгують перекупники – це виходить за будь-які рамки.
Ще донедавна з цим явищем намагалися боротися і навіть були певні результати. Згодом відбулися кадрові пертурбації, інспекцію з благоустрою реорганізували і назвали управлінням з контролю за благоустроєм. Його очолив колишній начальник департаменту ЖКГ Ярослав Кушнірик. Але, схоже, це не пішло на користь роботі цього органу.
Як пояснив нам начальник новоствореного управління Ярослав Кушнірик, його підрозділ не займається торгівлею у невстановлених місцях і, відповідно, не може накладати штрафні санкції, згідно зі статтею 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення (ця стаття забороняє торгувати в містах із рук на вулицях, площах, у дворах, під’їздах, скверах та в інших невстановлених місцях. За це в КпАП передбачено різні штрафи із конфіскацією предметів торгівлі чи без такої. А за торгівлю з рук у невстановлених місцях промисловими товарами - із конфіскацією предметів торгівлі).
Мовляв, цим має займатися Патрульна поліція. Хоча у цій же статті 160 КпАП йдеться, що, окрім поліції, право складати протоколи про такі порушення мають посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад за порушення, учинені в місцях, заборонених рішенням відповідної ради (ст. 255 КпАП).
Як повідомили нам у Патрульній поліції Чернівецької області, справді, патрульні є одним із органів, які мають такі повноваження, та вони не єдині. Здійснювати таку роботу можуть органи місцевого самоврядування. Окрім того, у Патрульній поліції відсутні місця для зберігання вилученої продукції.
І їхнім першочерговим завданням є обслуговування лінії «102». Тобто в пріоритеті більш серйозніші виклики - п'яні водії, грабежі, крадіжки тощо.
Загалом з початку року, кажуть там, було складено шість протоколів щодо торгівлі у невстановлених місцях. Переважно відповідні виклики надходили на лінію «102». А щодо розмірів штрафних санкцій, то їх визначає суд.
Проте донедавна зі стихійною торгівлею намагалися боротися. Звісно, вона нікуди не зникла, проте у будні та в робочий час цього поменшало.
Як розповів колишній начальник інспекції з благоустрою Чернівецької міської ради Сергій Обшанський, це важка і копітка праця, яку потрібно постійно контролювати.
- Усе залежить від керівника. Я поставив за мету і досягнув певних результатів. Можливо потрібно, аби штрафи за цю торгівлю накладали не по 160 статті КпАП, а ухвалити якесь місцеве розпорядження, - каже він. – Люди, з якими я працював, продовжують виконувати свої обов’язки, але потрібно збільшити їхню кількість. Також ми співпрацювали з патрульними. Особливо, коли боролися зі стихійною торгівлею на вул. Ентузіастів та Героїв Майдану.
Але поки у місті не можуть досягти згоди, хто за що відповідає, ми перетворюємо його на стихійний ринок. Що аж ніяк не додає туристичної привабливості місту. А лише створює незручності гостям та місцевим мешканцям.
Кодекс України про адміністративні правопорушення
Стаття 160. Торгівля з рук у невстановлених місцях Торгівля в містах з рук на вулицях, площах, у дворах, під'їздах, скверах та в інших невстановлених місцях - тягне за собою накладення штрафу від одного до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі або без такої. Торгівля з рук у невстановлених місцях промисловими товарами - тягне за собою накладення штрафу від шести до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі.
Автор: Олесь ЗАДНІСТРОВСЬКИЙ