В Чернівцях на центральних вулицях не вистачає паркомісць. Авжеж, дороги, які були побудовані ще в 19 ст. не розраховані на таку кількість транспорту. У час-пік залишити машину обабіч вулиці і піти кудись по справам майже нереально. Пересідати на велосипед і крутити педалі хочеться далеко не всім Хоча у нас в місті вже з’явилися велосипедні доріжки.
Як зазначає Сергій Гомонович, доцент кафедри архітектури та збереження Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО ЧНУ імені Юрія Федьковича, місто Чернівці має радіальну схему містобудування. Це означає, що всі вулиці сходяться в центрі. Вони не розраховані на велику кількість наземного транспорту і тим більше на парковки. Вирішити проблему, на його погляд, можна завдяки врегулюванню руху транспорту та запровадженням одностороннього руху на деяких вулицях. Тоді буде можливість облаштувати паркомісця по обидві сторони проїжджою частини. Ще одним варіантом, який може суттєво вплинути на завантаженість вулиць в Чернівцях, є облаштування перехоплювальних автостоянок. Це місця на в’їздах у місто, де люди зможуть залишати свої авто, пересідати на громадський транспорт і таким чином добиратися до центру.
За словами архітектора Наталії Горбачової, проблема паркомісць опирається в гроші. Якщо виділити територію і збудувати багатоповерхову парковку можна значно покращити ситуацію. Також так звану «розвантажувальну станцію» для транспорту передбачено на вулиці Садовій.
Віцепрезидент Національної спілки архітекторів України Олег Пікущенко говорить, що проблема завантаженості центру, може вирішитися, коли буде побудована мала об’їздна дорога. Також потрібно переймати досвід інших країн та будувати багаторівневі паркінги. Це суттєво зекономить місце та буде зручно для водіїв.
Євген ЛАЗОРЕНКО
За матеріалами https://pogliad.ua